Upptagen med att må bra.

Dagarna i sjukskrivningens tecken har kantats en hel del med ångest, svordomar och värmebölja. Jag försöker hitta på roliga saker som ska lätta på min ångest och inre stress. Avslappnat, roligt och avkopplande. Sen ångesten för att jag gör roliga saker när jag är "sjuk".
Man vet fan aldrig vilket ben man ska stå på. Men är ju inte sjuk i kroppen, bara sjuk i huvudet. Det är inte så bara det.

Spenderat en natt i Malmö och dagar tillsammans med familj. Och min absoluta favoritperson i hela världen, min systerson.
När man är tillsammans med honom så glömmer man allt. Hjärnan är blank. Det finns bara han, och hans behov. Han är bara 8 månader, så han har en del behov.


Men som vuxen, eller låtsas vuxen, kommer man nog aldrig ifrån dom där förbannade skuldkänslorna som man får om man inte sköter sig som man ska.
Man är så inkörd. Gör det så, gör det här, gör det rätt, gör det nu. Stresstålig finns ju i varenda jobbansökan idag. Vad stressar vi för?
Först till självhat, depressioner, ångest och eventuellt graven vinner. Bra lopp. Givande. Du jagar pengar och sen dör du.

Deprimerande, jag vet. Men försöka bortse ifrån det och till helgen ska jag ut med båt. Inviga baddräkt jag köpte idag. Är besviken att jag inte fick behålla larmet ifrån affären. Det satt mitt över rumpahålet. Najs!






Följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: